Postrzeganie wyników wyszukiwania w Google

W 2006 roku po badaniach przeprowadzonych przez firmę Enquiro mówiło się o złotym trójkącie Google – pokazywał on jak pada wzrok użytkownika na wyniki w wyszukiwarce internetowej Google. Badania te potwierdziły, że aby rezultaty były najlepsze, należy być na jak najwyższej pozycji.

Od pewnego czasu sposób wyświetlania wyników w wyszykiwarce Google uległ zmianie m.in. poprzez dodanie elementów graficznych, Google Maps, linków z odnośnikami.

Na stronie SEOMoz pokazano wyniki nowego testu, ukazującego jak wprowadzone przez Google zmiany wpłynęły na obecne postrzeganie rezultatów wyszukiwania. Badanie przeprowadzono na ośmiu uczestnikach w wieku 18 – 30 lat i trwało 30 sekund.

Jak się okazało wzrok nie pada już tylko na najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania, ale w przypadku pojawienia się elementów graficznych, to właśnie one przykuwały najbardziej uwagę internautów.

mapka1
mapka2

mapka3
mapka4

Comments are closed.